Világ körül

priscilla-du-preez-363211-unsplash.jpg

Aki régebb óta követ azt tudja, hogy az utazásaimről szoktam mesélni többnyire rövid beszámolók formájában. Az utóbbi néhány év úgy alakult, hogy viszonylag kevés külföldi útra került sor, de azért így is voltam Németországban, Ausztriában több helyen is, illetve Prágát is megnéztem magamnak. Éppen ezért lett az egyik célom 2019-re a több utazás.

Félreértés ne essék, beföldön is nagyon szeretek utazni. 2018-ban voltam például a Balatonnál, Pannonhalmán, Esztergomban, Szentendrén, és Hollókőn is. Külföldön viszont egyáltalán nem és bevallom hiányzik az, hogy új országokat fedezzek fel. Bár sok előnye van az itthoni utazásnak, viszonylag rövid idő alatt el lehet jutni a kiszemelt városba, és talán olcsobban is jövünk ki, mégis egy küldöldi út teljesen más. Új ország, új nyelv, új kultúra. 

Télen a takaró alatt fekve gyakran irigykedve nézem azokat az embereket akik az Instagramon posztolják, hogy most épp melyik déli országban süttetik a hasukat. Évekkel ezelőtt januárban voltam Madeirán, ahol szinte egész évben 15-20 fok körül van a hőmérséklet. Imádtam, hogy míg itthon hatalmas hó és fagy volt, ott napsütés és pálmafák. Éppen ezért jött az ötlet még valamikor ősz elején, hogy valamelyik téli hónapban induljunk útnak.

Az egyetemista létből adódó szabadabb időbeosztás szerencsére sokkal inkább teszi lehetővé az év közbeni nyaralást, mint gimnázium alatt. Természetesen akkor is meg lehet oldani, szünetekben vagy hosszúhétvégéken. Persze így is sok szervezést igényel.

TIPP: Érdemes jó előre megtervezni és lefoglalni a szállást, belépőket és a repjegyet is, hiszen így jóval olcsóbb.

 

Ezentúl igyekszem nem csak egy beszámoló posztot írni az adott helyről, persze azt is, hogy valamennyire át tudjam nektek adni a hangulatot vele. De tervezek többféle, különböző tematikájú bejegyzést, ami talán hasznos lehet számotokra.

TI SZERETTEK UTAZNI?

MÁRTI