Gimi után az egyetem

 img_1317.jpg

Alig két hónap telt el, mióta egyetemre járok. Azt hiszem, ez volt életem leggazdagabb két hónapja, ami a változásokat és azok megszokását illeti. Rengeteg új emberrel ismerkedtem meg, helyzetben próbáltam ki magam, ingerrel találkoztam. Amiket bizony idő feldolgozni, nem is kevés. Merthogy nagyon más ez a közeg a gimnáziumhoz képest.

Órák

Furcsa belegondolni, hogy anno egy 45 perces tanórát is képes voltam végigszenvedni, percenként az időt nézve, hogy mikor lesz már vége. Itt kétszer ennyi egy átlagos előadás, a duplákról nem is beszélve. A szünet viszont ugyanannyi maradt közöttük. Ugyanakkor azt is hozzá kell tennem, hogy számomra sokkal gyorsabban is telik itt az idő, mint középiskolában.

Szabadság

Önállosodás - melyre annyira vágyunk éveken keresztül. Könyörgünk egy kicsit nagyobb szabadságért. Hát most itt van, olyan mértékben, hogy először azt se tudod, mihez fogj hozzá. Nekem egy hónapig tartott, mire feleszméltem, hogy akkor ez most így marad. És rádöbbentem, hogy ideje nekiállni valami hasznosat csinálni.

Időbeosztás

A nagy mumus. Emlékszem, tavalyi év során másra se vágytam, csak egy minimális szabadidőre. Egy fél napra, amikor nem kellett valahova menni vagy valamit csinálni. Most szabadidőből sokkal több van, viszont kénytelen vagyok magam beosztani, mikor mit csinálok, ami nehezebb feladat, mint elsőre tűnik. Sok-sok belső motivációra van szükség hozzá, hogy hasznosan töltsd el az időd. 

Elvárások

Ez kicsit kapcsolódik a szabadság pontjához. Hiszen az egyetemen teljesen rád van bízva, hogy ne felejtsd el a határidőket, tudd, hogy mit, mikorra, hogyan kell beadni. Egyrészt jó dolog, hogy nem kell napról napra tanulni, ugyanakkor veszélyes is, mikor hirtelen rájössz, hogy itt a vizsgaidőszak és rádzúdul az összes felhalmozott jegyzetanyag.

Lehetőségek

Kicsit olyan érzés ez, mikor kinyílik előtted a világ. Már nem vagy napi szinten nyolctól négyig a padhoz "kötözve". Elmehetsz dolgozni, önkénteskedni, utazni. A sulik rengeteg programmal teszik színesebbé a hallgatók számára a hétköznapokat, a bulikról nem is beszélve. Közben pedig kapcsolatokat építhetsz és kipróbálhatod magad új területeken is.

 

MÁRTI

Címkék: atram, maholnap