Nincs kedved a naphoz? MÉG!

img_3891.jpg

Nincs kedved felkelni és elindulni? Legszívesebben egész nap az ágyban maradnál, a paplan alá bújva? Kint esik az eső, szürke az ég, és minden csak arra bíztat, nehogy kitedd a lábad a házból. Akkor éppen itt az ideje ellentmondani és megmutatni a világnak, hogy Téged ez nem rettent el semmitől.

Ismerős a szituáció, amit az imént leírtam, hiszen én is átéltem már, nem is egyszer. Otthon szenvedtem, hogy miért ilyen rossz a kedvem, miért nem történik semmi izgalmas, vagy miért nem állít be valaki úgy, hogy: "épp eszembe jutottál, mi lehet veled?". Nos, valószínűleg azért, mert még én sem mentem így el senkihez, ezért nem elvárható a kölcsön visszaadása.

A minap is éppen ezt éltem át, hiszen tudtam, hogy muszáj vagyok felkelni, mert egy halom elintézni való vár még rám. Sőt, pontosan ez az, amiért nem akartam semmiképp kikelni. Ott motoszkált a gondolat a fejemben, hogy hiába fogok neki, így is el vagyok csúszva, és egy nap bőven nem elég arra, hogy behozzam a lemaradást.

Másrészt viszont azt is tudtam, hogy egy hosszú és tanulós delután vár rám, és ameddig csak lehetett, nyújtani akartam a pihenés élményét. Így aztán nekiálltam olvasni. Úgy gondoltam, ha már a nap többi részében úgyis dolgoznom kell, legalább reggel beiktatok egy kis kikapcsolódást. Jelenleg épp az Ízek, Imák, Szerelmek van soron, amit a születésnapomra kaptam. Elizabeth Gilbert nem ismeretlen számomra, hiszen a Big Magic című könyvéért oda meg vissza voltam és vagyok még most is. Nagyjából 6 fejezetet daráltam le, mikor ráböbbentem, arra, mit is csinálok. Panaszkodok. Kesergek, ahelyett, hogy megoldást keresnék a problémáimra. Itt ez a csodás világ, én pedig csak egy paplannyit látok belőle. Ahelyett, hogy kisétálnék és elindulnék valamerre, a négy fal között tengetem az időt.

Azzal, ha bent maradok a házban, semmi hasznosat nem teszek. Se magamért, se másokért. Gondoljunk csak bele! Miért fosztanánk meg magunkat attól, hogy átéljünk egy különleges pillanatot? Ha nem indulok ma el, szegényebb lennék ezer kedves mosollyal, nevetéssel, beszélgetéssel, és rengeteg élménnyel is.

Kár "kihagyni" akár egyetlen pillanatot is az életből. Hiszen bármikor megtörténhet veled az a véletlen találka.

 

LEMARADNÁL MINDEZEKRŐL?

MÁRTI